wtorek, 21 stycznia 2014

bajki na DVD

Przeczytałam dzisiaj w broszurce którą gdzieś, nie wiadomo gdzie znalazła moja 20 miesięczna córcia, że dzieci w jej wieku nie powinny ogłada bajek ponieważ i tak nic z nich nie rozumieją, a tylko tracą przed nimi czas, który powinny poświęci na rozwijanie swoich zdolności manualnych. Jakoś nie potrafie się z tym zgodzić. Bo po pierwsze mam takie nie duże dziecko, jeszcze nawet niemowlę i ono bardzo chętnie ogląda bajki. Wiem wiem, każdy maluch zapatrzony jest w telewizor bo tam tyle kolorowych obrazków, ale moja dziecina jest inna. Ją średnio interesują bajki puszczone w tv. Od 19 miesiąca ogląda filmy długometrażowe Disneya. Też byłam w szoku kiedy pierwszy raz zobaczyłam ją siedząca przed taki filmem, ale ją to naprawdę ciekawiło a co lepsze dobrze wiedziała co się w tej bajce dzieje. Pierwszą taka Bajką był Bambi2. Siedząc przed ekranem potrafiła reagowa na każdą sytuacje w filmie. Nauczyła się imion bohaterów i potem widząc ich krzyczała po imieniu. Potrafiła opowiedzieć że Bambi został z tatusiem, że wołał mamo a mamy nie było i że goniły go złe pieski. Kiedy trzeba śmiała się a kiedy było trochę strasznie oglądała z przerażeniem co będzie dalej. Ale tak jak powtarzam na wszystko reagowała, więc bez większych moich wyjaśnień wiedziała co się dzieje, a tu Ci napiszą że takie dziecko nic nie łapie. Oczywiście tez nie jestem za częstym oglądaniem telewizji, ale matka też musi mieć kiedyś trochę spokoju.  Żeby ugotować obiad, trochę ogarnąć dom, bez robienia większego bałaganu, a często tak się to kończy przy sprzątaniu z dzieckiem, więc dla świętego spokoju puszcza mu tą bajkę. Tylko trzeba dobrze wybierac, nie można puszczac byle badziewia, tylko bajki spokojne, które też mogą czegoś nauczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz